Translate/Prevedi

Croatian English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish

U članku „Vrdoljak: Komunikacija je loša i to ova Vlada ne radi dobro“ ministar gospodarstva ističe: Moramo popraviti komunikaciju s javnošću i investitorima. Stvari često nisu iskomunicirane ni na užem kabinetu Vlade, a onda izlaze van“ ističe Vrdoljak“. Dijagnoza nije sporna jer su je potrošači i udruge potrošača već postavili ali kada tudijagnozu iskaže resorni Ministar odgovoran i za provedbu načela EU i hrvatske nacionalne Politike zaštite potrošača, onda to postaje zabrinjavajuće za nas potrošače.

Izlazak iz ove komunikacijske pat-pozicije je kroz ugradnju tj vraćanje načela i demokratske prakse starih načela SUDIONIČKE DEMOKRACIJE u komunikacijskoj strategiji Vlade RH.

O tome smo razgovarali još 2002 godine, kada je predsjednik Saveza „POTROPAČ“ prezentirao ovu tematiku u Ministarstvu za europske integracije u travnju 2002. godine na temu: SUDIONIČKA (PARTICIPATIVNA) DEMOKRACIJA (download ppt)

U svom izlaganju gospodin Rkman je u ime Pokreta za zaštitu potrošača U Hrvatskoj između ostalog rekao:

“Komunikacijska strategija za Informiranje hrvatske javnosti o približavanju Republike Hrvatske europskim integracijama” naglašava... Provedba tog opredjeljenja podrazumijeva političke i ekonomske odluke koje će se značajno odraziti na sve aspekte života građana naše zemlje...

S obzirom na složenost promjena, u proces donošenja tih odluka neophodno je uključiti domaću javnost koja, u duhu demokratskih načela i ustavnih prava, mora biti cjelovito informirana o postupcima Vlade, kao i o koristima i troškovima pristupa Republike Hrvatske Europskoj uniji. (...)»

Temeljnim dokumentima Europske unije naglašen je značaj SUDIONIČKE DEMOKRACIJA koja postaje načelo nadopunjavanja načina donošenja politika putem reprezentativne (predstavničke) demokracije, te prepoznaje ulogu civilnog društva u građenju demokratske Europe. Sudionička demokracija znači “ izravno sudjelovanje svih građana i interesnih skupina u donošenju odluka od općeg društvenog interesa”

Dakle, i na području ZAŠTITE POTROŠAČA!!!

Državne institucije, na odgovarajući način motaju omogućiti građanima i njihovim udrugama da JAVNO izraze i izmjenjuju svoja mišljenja o svim područjima djelovanja Europske unije.

Dakle, i na području ZAŠTITE POTROŠAČA

Uvrštavanje načela sudioničke demokracije u Ugovor kojim se uspostavlja europski Ustav je odgovor Europske unije na tzv. DEMOKRATSKI DEFICIT, odnosno « (...) nedostacima demokratskog vođenja u Europskoj Uniji, prouzročenih glomaznošću, složenošću i otuđenošću njezine institucionalne strukture i administrativnog aparata

Nadalje, temeljni dokumenti EU kaže kako institucije (na razini EU i razinama nacionalnih država članica EU-a) trebaju održavati:

- otvoren,

- transparentan i

- redoviti dijalog s predstavnicima udrugama i civilnim društvom

Dakle, i s predstavnicima UDRUGA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA

U Republici Hrvatskoj, koja se danas nalazi na osjetljivom povijesnom i političkom raskrižju, institucije hrvatske države trebale bi pozvati građane i njihove predstavnike na zajedničko kreiranje javnih politika ...

Gdje smo 11 godina kasnije? Tamo gdje smo bili prije više od 20 godina, što u pojašnjenju rada ministarstva i Vlade otvoreno priznaje resorni ministar za pitanja zaštite potrošača. Organizacije civilnog društva su posebno od ulaska u EU potpuno isključene iz načela sudioničke demokracije. Zakoni koji se odnose na obveze i prava potrošača u odnosima s trgovcima i pružateljima javnih usluga donose se bez konzultacija (rasprave) s potrošačkim udrugama i njihovim savezima.

Javne rasprave se najčešće provode u vrlo kratkom vremenu i to online. Ako se zna da je u Hrvatskoj cca 30% potrošača informacijski pismeno za takve oblike komunikacije, a da udruge nemaju sredstava za opremanje kako bi mogli učestvovati u takvim raspravama, onda je jasno tko i kako donosi odluke i zakone koji se u naravi pretvaraju ISKLJUIVO u obveze potrošača, ali ne i prava.

Ako se i dozvoli da potrošač može zatražiti zaštitu preko institucija sistema, onda je to borba Davida i Golijata, jer niti potrošači, niti njihove udruge nemaju sredstava za dugotrajne sudske procese.

Nažalost moramo konstatirati da nakon se nakon tri mjeseca članstva Hrvatske u EU, Sudionička demokracija pretvorila u „birokratsku diktaturu“, koja jako teško prihvaća prijelaz iz monopolističkog, državnog, planskog gospodarstva na tržišno gospodarstvo.

Ima li Hrvatska vremena i želje za promijene?

Glas potrošača se mora ćuti i poštivati, a glas potrošača je sve ljući !

IR/ŽT

Zanimljivosti

Rečenice koje su obilježile 2013. potrošačku godinu

REČENICE KOJE SU OBILJEŽILE 2013. GODINU I POSTALE SU DIJELOM IZJAVA DRŽAVNIH DUŽNOSTNIKA, UDRUGA POTROŠAČA I MEDIJA

Konferencija-privatnost

Afera "Piletina"

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information

Pravo na zdravu hranu

WCRD 2015


WCRD 2015 Karta
CI aktivnosti članova, zdravstveni pokazatelji i aktivnosti ovogodišnje kampanje.
Pogledaj kartu →
Scroll to top

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information