Translate/Prevedi

Croatian English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish

Svjetska organizacija udruga za zaštitu potrošača Consumers International (CI) najavila je temu za Svjetski dan prava potrošača 2014. – usmjerit će se na mobilne telefone sa sloganom „Poboljšajte nam mobilna prava“. Možete li zamisliti svijet bez mobilnih telefona? U samo nekoliko godina postali su neizostavan dio naših života i možemo ih pronaći u gotovo svim zemljama svijeta.

No kako raste broj potrošača koji koriste mobilne usluge, a kojih je već gotovo 7 milijardi, postavlja se pitanje kakvu vrstu usluge dobivaju.

Tretira li ih se pošteno? Naša kampanja za Svjetski dan prava potrošača 2014. „Poboljšajte nam mobilna prava!“ posvećena je rješavanju problema koji najviše pogađaju potrošače mobilnih usluga.

Svjetski dan prava potrošača utemeljen je 15. ožujka 1983. sa svrhom promicanja prava potrošača u svijetu. Za Svjetski dan prava potrošača 2014. pozivamo članove i pristaše CI-a da istaknu probleme potrošača koji narušavaju i otežavaju uspjeh ove nove tehnologije.

Zašto su mobilna prava važna?

Procjenjuje se da je 2013. g. 6,8 milijardi ljudi posjedovalo mobilni telefon. Dvije godine ranije, taj broj je iznosio 6 milijardi, a 2010. g. bilo ih je 5,4 milijardi.

Istovremeno, mobilne usluge su se promijenile i od telefona koji nam omogućuju samo razgovor i slanje poruka postale su mala računala koja nam daju pristup informacijama i uslugama ključnim za život i zdravlje.

Mobilni telefoni nisu samo praktičan, već i sve važniji alat koji olakšava osnaživanje građana i potrošača. Pristup mobilnoj povezivosti predstavlja nužnost.

Uključite se

Kako se približavamo Svjetskom danu prava potrošača 2014., CI će isticati probleme i izazove potrošača mobilnih usluga diljem svijeta.

To će kulminirati globalnom akcijom u zadnjem tjednu prije 15. ožujka. Nadamo se da ćemo zajedno uvesti značajne promjene u postupanje prema potrošačima mobilnih usluga.

Detalji o uključivanju u akciju bit će objavljeni u siječnju pa vas molimo da pratite obavijesti o Svjetskom danu prava potrošača koje objavljuje CI.

Također, članovi i pristaše CI-a mogu se pretplatiti na e-mrežu za najnovije informacije o Svjetskom danu potrošača 2014.

Možete preuzeti i logo kampanje (na vrhu ove stranice) na engleskom, španjolskom ili francuskom jeziku u različitim veličinama. Molimo pošaljite e-mail na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. za verzije u višoj rezoluciji.

Isticat ćemo aktivnosti članova na našoj karti aktivnosti za Svjetski dan prava potrošača – možete poslati izvješća o onome što radite i ona će se pojaviti na karti.

U iščekivanju Svjetskog dana prava potrošača 2014. pomozite širenju naše kampanje kako bismo privukli pažnju mobilnih operatera i vlada.

Pokrenite online peticiju, pošaljite službeno pismo prigovora vašim pružateljima telekomunikacijskih usluga, stupite u kontakt s donositeljima odluka, organizirajte skupove, tribine ili osmislite kreativne aktivnosti kako biste potakli veći broj potrošača da nauče kako i djeluju na način koji bi potakao pružatelje telekomunikacijskih usluga i vlade da odgovore na njihova pitanja.

Ne zaboravite na korištenje društvenih mreža poput Facebooka i Twittera za širenje informacija i poticanje što većeg broja ljudi na uključenje u kampanju!

Ne zaboravite ni obavijestiti CI o novostima i razvoju situacije u vašoj zemlji.

Plan akcije CI-a za mobilna prava

CI razvija plan akcije za mobilna prava vezan uz Svjetski dan prava potrošača 2014. Ova pitanja tiču se svih potrošača mobilnih usluga u svijetu na ovaj ili onaj način i nadamo se da će se svaki član i pristaša CI-a uključiti u akciju. Neka pitanja na koja želimo ukazati su sljedeća:

  1. Dajte potrošačima poštene ugovore objašnjene jasnim, potpunim i dostupnim jezikom

Potrošači često osjećaju da ih mobilni operater vara, ili zbog nepoštenih ugovornih odredbi ili zato što nisu razumjeli ono što su potpisali. Pružatelji telekomunikacijskih usluga uvijek bi trebali potrošačima dati poštene ugovore sa svim bitnim informacijama koje su objašnjene tako da potrošači mogu iskoristiti svoje pravo na informirani odabir.

  1. Dajte potrošačima vrijednost za novac

Potrošači se pretplaćuju na mobilne usluge kako bi mogli komunicirati i imati pristup informacijama. Razumno je da očekuju da će te usluge biti dosljedne i visokokvalitetne bez prekida u usluzi.

  1. Dajte potrošačima pošten i transparentan račun

Potrošačima se ne bi smjele naplaćivati usluge koje nisu zatražili. Zahtijevamo poštenje i transparentnost računa te zaštitu od prevara u naplati.

  1. Dajte potrošačima moć nad vlastitim informacijama

Pružatelji telekomunikacijskih usluga i regulatorne agencije moraju štititi osobne podatke koje potrošači daju za korištenje mobilnih usluga. Iako davanje dopuštenja za korištenje osobnih podataka može poboljšati iskustvo korištenja mobilnog telefona, ono može i ugroziti pravo potrošača na sigurnost. Potrošači moraju moći sami odrediti uvjete pod kojima se ti podaci koriste.

  1. Slušajte i odgovarajte na pritužbe potrošača

Pružatelji telekomunikacijskih usluga moraju imati učinkovite sustave za pritužbe i ako potrošači nisu zadovoljni, trebaju postojati mehanizmi naknade kako bi se osiguralo pošteno rješenje problema. Moramo moći kazniti operatere zbog škodljive i nepoštene poslovne prakse.

(prijevod: Antonia Tomašić)

Consumers International

Zanimljivosti

Rečenice koje su obilježile 2013. potrošačku godinu

REČENICE KOJE SU OBILJEŽILE 2013. GODINU I POSTALE SU DIJELOM IZJAVA DRŽAVNIH DUŽNOSTNIKA, UDRUGA POTROŠAČA I MEDIJA

Konferencija-privatnost

Afera "Piletina"

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information

Pravo na zdravu hranu

WCRD 2015


WCRD 2015 Karta
CI aktivnosti članova, zdravstveni pokazatelji i aktivnosti ovogodišnje kampanje.
Pogledaj kartu →
Scroll to top

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information